Handtekeningenactie voor behoud zorgcentrum de Valuwe

29 januari 2014

Handtekeningenactie voor behoud zorgcentrum de Valuwe

SP Cuijk heeft de afgelopen weken meer dan 500 handtekeningen verzameld voor het behoud van
een huisartsenpraktijk in de wijk. Aanleiding voor deze actie, is de onduidelijkheid over de locatie van de huisarts in de toekomst. Er is geen overeenstemming bereikt tussen woningcoöperatie Mooiland en de huisartsenpraktijk de Valuwe voor een nieuwe locatie. De huidige locatie van de huisarts in de wijk gaat verdwijnen. De apotheek is al verdwenen. Aangezien een nieuwe locatie voor de huisarts en de apotheek steeds onduidelijker wordt, lijkt de Valuwe het stiefkindje te worden van Cuijk.

Het voorzieningenniveau in de wijk, wat toch al niet hoog ligt, wordt verder uitgehold. Uit een eerder gevoerde enquête in de wijk bleek daarover al grote bezorgdheid te bestaan. Reden voor de SP Cuijk om actie te ondernemen. Men hoopt de betrokken partijen (huisarts, woningbouwvereniging en gemeente) hiermee te mobiliseren om snel tot een oplossing te komen om een verdere afbraak van het voorzieningenniveau te voorkomen. De handtekeningen worden binnenkort aan de betrokken partijen overhandigd.