Red de zorg - acties SP in Cuijk

16 augustus 2015

Red de zorg - acties SP in Cuijk

Aanstaande 12 september wordt er door de vakbond FNV een grote demonstratie georganiseerd in Amsterdam. Er is veel steun van diverse organisaties. De SP gaat dan ook aktief mee doen. Hierbij dan ook een oproep om voor Prinjesdag duidelijk te maken dat deze bezuinigingen in de zorg niet langer kunnen.Het kabinet bezuinigt miljarden op de zorg. Daardoor krijgen honderdduizenden mensen die zorg nodig hebben omdat ze ouder worden, in de knel zitten als jongere, gehandicapt zijn of psychiatrische hulp nodig hebben, niet langer de zorg die ze nodig hebben.

Op 19 juni nam staatssecretaris Van Rijn de Volkspetitie Red de Zorg  in ontvangst. De volkspetitie is op 1 mei gestart. In zes weken tijd hebben meer dan 700.000 Nederlanders de petitie ondertekend. Met de petitie roepen de ondertekenaars de staatssecretaris op om nog voor Prinsjesdag in de grijpen en de bezuinigingen te stoppen. Er is veel steun van organisaties en prominenten: Omroep MAX, de Katholieke Bond voor Ouderen Brabant en het Landelijk Overlegorgaan Cliëntenraden, Arie Boomsma, Albert Verlinde en Humberto Tan.

Kom ook naar de demonstratie

Dit signaal kunnen we niet negeren. We stoppen niet met actievoeren voordat de zorg gered is. Daarom organiseren we op 12 september de grote Red de Zorg demonstratie in Amsterdam. Geef je op en kom ook demonstreren!