Nieuws, maart 2015

25 maart 2015

Wederom een 'Hansa' BV failliet

Gisteren is wederom een BV van de 'Hansa' initiatiefnemers failliet verklaard. Ditmaal gaat het om 3 C Clinics B.V. de contractpartij voor de aankoop van de grond voor de oncologische kliniek.  Een maand geleden heeft de SP al vragen gesteld over het faillissement van een andere BV. Dezelfde vragen zouden we nu weer kunnen stellen over deze BV.

Inmiddels zou er bezwaar aangetekend zijn tegen het faillissement van 3 C CLinics B.V. Het is dus even afwachten wat dit voor gevolgen heeft voor het doorgaan van Hansa.

De wethouder vraagt zich af of er nog een lichtpuntje is. De scepsis over de doorgang is door dit nieuwe faillissement niet minder geworden. Wel blijft de SP van mening dat het oncologisch ziekenhuis goed zou zijn voor Boxmeer en de werkgelegenheid.

25 maart 2015

Heeft u uw PGB op tijd ontvangen?

Beste inwoners van de gemeente Boxmeer. Zoals u wellicht vernomen hebt gaat het in Nederland nog steeds niet goed met de uitbetaling van de PGB gelden. Zie ook de berichtgeving hierover in bv. de Volkskrant (www.volkskrant.nl/alle-nieuws-over-persoonsgebonden-budget-pgb/)

De SP in Boxmeer wil graag van de inwoners van de gemeente Boxmeer die een PGB krijgen weten of men de PGB gelden op tijd ontvangen heeft. Heeft u alles ontvangen en klopt het bedrag? Zo niet, is er dan een specifieke reden voor? En heel belangrijk, komt u door het niet (volledig) ontvangen van uw PGB in de problemen m.b.t. bijvoorbeeld huur, betaling ziektekosten, huisuitzetting, eet- en leefgeld  of ondervindt u andere nare gevolgen.

Mail dit s.v.p. naar boxmeer@sp.nl t.a.v. raadslid Mariëlla van Wijnen-Heijs. Alvast bedankt voor uw medewerking.

23 maart 2015

Verkiezingen Provinciale Staten in Cuijk groot succes voor SP!!

26,1% van de stemmen haalde de SP Cuijk bij de verkiezingen voor de Provinciale Staten. Met afstand de grootste partij, want CDA en VVD moesten genoegen nemen met respectievelijk 16,9% en 16,1%.

15 maart 2015

Kwestie huurdersonderhoud Mooiland

In december besloot Woning­corporatie Mooiland te stoppen met gratis uitvoeren van klein onderhoud. Daarop is de SP een e-mail actie gestart waar zeer vele huurders aan deelgenomen hebben. Omdat er tot nu toe alleen via de krant gereageerd was door Mooiland hebben wij ze een brief gestuurd met nogmaals de vraag om inhoudelijk in te gaan op onze argumenten.

7 maart 2015

RAAD MOET BETER OMGAAN MET FRACTIEGELD

Bij de raadsbrede verantwoording over het fractiebudget over 2014 in de gemeente Boxmeer blijkt dat niet alle raadsfracties zich aan de verordening hebben gehouden. Onbekendheid met de regeling wordt als argument opgevoerd, terwijl deze heel duidelijk is, zo meent de SPBoxmeer.

3 maart 2015

SP Boxmeer legt zich niet neer bij vertrek familie Khachatryan

De SP in Boxmeer is verbijsterd over het besluit van de rechtbank om Hovsep Khachatryan en zijn familie uit te zetten.  De redenen die de rechtbank aangeeft zijn totaal niet te bevatten. Het feit dat een delict uit het verleden waarvoor Hovsep al lang zijn straf heeft uitgediend nu weer als reden voor uitzetting aangehaald wordt is onbegrijpelijk. Hij wordt nu dus dubbel gestraft voor hetzelfde vergrijp. De SP in Boxmeer legt zich dan ook niet neer bij het vertrek van Hovsep en zijn familie.