Nieuws, mei 2014

30 mei 2014

Wie vind jij de meest groene politicus?

Welke politicus heeft tastbare resultaten geboekt op het vlak van natuur en landschap? En wie heeft zich ingezet voor het verbinden van natuur met andere maatschappelijke belangen als gezondheid, recreatie of water? Met andere woorden: welke lokale, provinciale, landelijke of Europese politicus verdient het om daarvoor gelauwerd te worden?

27 mei 2014

SP groter dan ooit bij EU-verkiezingen, in Boxmeer weer nek-aan-nek met CDA

De SP heeft bij de verkiezingen voor het Europees Parlement een historische, want beste uitslag ooit geboekt én de partij is door de kiezer in Nederland de grootste op links gemaakt. SP-leider Emile Roemer: “Het politieke landschap zal hierdoor gaan veranderen.”

Evenals twee maanden gelden moest de SP in Boxmeer het CDA met een banddikte voor laten als grootste partij, namelijk drietiende procent (24,3% t.o.v. 24,0% voor de SP).

19 mei 2014

SP Boxmeer op campagne voor Europese verkiezingen

Woensdag 22 zijn de Europese verkiezingen. Onder het motto 'NEE TEGEN DEZE EU' heeft de SP Boxmeer afgelopen zaterdag 17 mei campagne gevoerd in het centrum van Boxmeer. Volgens de SP is “Nee” het enige goede antwoord op de vraag of we een superstaat Europa willen. Europa moet niet álles willen regelen.

De SP is absoluut positief over Europese samenwerking: de vrede bewaren, de welvaart bevorderen en democratische en sociale rechten beschermen. Samenwerken is prima maar sommige dingen moet je zélf kunnen regelen. Zo moeten we als Nederland bijvoorbeeld zelf over onze pensioenen blijven gaan en zelf kunnen bepalen wie er in aanmerking komt voor een sociale huurwoning. Dát is wat de SP wil.

16 mei 2014

De Europese verkiezingen

Verkiezingscampagne Europees Parlement

13 mei 2014

SP Boxmeer nog steeds actief voor de familie Khachatryan

De SP Boxmeer stelt nog steeds alles in het werk zodat de familie Khachatryan een permanente verblijfs-vergunning krijgt en in Boxmeer mag blijven wonen. De SP is nog in gesprek met Hovsep Khachatryan om te kijken hoe we er samen voor kunnen zorgen dat de familie in Nederland mag blijven. Om dit te bewerkstelligen heeft de SP Boxmeer ook contact met de 2e kamer fractie in Den Haag. Helaas hebben alle inspanningen nog niet geleid tot het gewenste resultaat.

De SP Boxmeer is ook blij met de inzet van burgemeester van Soest en het college om Hovsep Khachatryan en zijn familie in Boxmeer te houden. De SP hoopt dat de burgemeester zijn VVD partijgenoot, staatssecretaris Fred Teeven nog op andere gedachten kan brengen. De SP staat volledig achter de inzet van de burgemeester.

5 mei 2014

Vragen - Aantasting kwaliteit van zorg door ontslagen bij zorgorganisatie Pantein

Vragen raadslid mw. M van Wijnen-Heijs betreffende aantasting kwaliteit van zorg door ontslagen bij zorgorganisatie Pantein.