Nieuws, maart 2014

28 maart 2014

5 nieuwe SP-raadsleden

Op donderdagavond 27 maart is de nieuwe gemeenteraad van Boxmeer en dus ook de nieuwe fractie van de SP geïnstalleerd. Bij de SP mag 'nieuw' letterlijk worden genomen. Niet alleen steeg de SP van vier naar vijf zetels, maar bestaat de fractie ook nog uit louter nieuwelingen, die een geweldige verkiezingsuitslag hebben neergezet samen met de rest van de afdeling. Samen met het CDA werd de SP bovendien in zetels de grootste partij.

Vlnr: Tom Lensen, Mariëlla van Wijnen-Heijs, Johan Koelman, Dick Schaap en Wilbur van den Hoven.

28 maart 2014

Gerard Everink uitgezwaaid

Na een gemeenteraadsverkiezing zijn er altijd wel mensen die afzwaaien. Dit jaar ook bij de SP: Theo Weenink en Gerard Everink. De eerste neemt later afscheid vanwege een medische ingreep, maar  Gerard werd op woensdag 26 maart behalve door burgemeester Van Soest ook door afdelingsvoorzitter Bert Moeskops uitgezwaaid.

Gerard word in de bloemen gezet door SP organisatiesecretaris Mariëlla van Wijnen

Na de uitreiking van de gemeentelijke legpenning sprak de SP-voorzitter de volgende woorden tot Gerard.

Voorzitter, geachte raad, beste Gerard,

Allereerst wil de SP haar dank uitspreken naar uw hele gemeenteraad voor de tijd en energie die is gestoken in het besturen van de gemeente Boxmeer. In het bijzonder een woord van dank voor die raadsleden, die in de nieuwe raadsperiode niet meer terugkeren. Het was en is een lastige tijd om een gemeente te besturen. Daarom ook vanaf deze plaats namens de bijna grootste partij ook dank en complimenten aan het college dat om uiteenlopende redenen gaandeweg werd uitgedund, maar de rit toch afmaakte.

26 maart 2014

SP Boxmeer dankt Theo en Gerard

Na de mooie zetelwinst voor de SP van vorige week  woensdag (van 4 naar 5 zetels t.o.v de vorige verkiezingen) werd er vandaag afscheid genomen van de "oude" gemeenteraadsleden. Helaas was Theo wegens omstandigheden niet van de partij en was Gerard als enige SP raadslid aanwezig.

Als SP danken we Theo (Weenink) voor zijn 20 jaar als gemeenteraadslid voor de SP. Gelukkig blijft hij in het bestuur van de SP Boxmeer en op de achtergrond nog meedraaien.

Ook Gerard (Everink) danken we voor zijn nimmer aflatende inzet over meerdere periodes. Hopelijk kunnen de nieuwe SP-ers in de gemeenteraad nog op hun schat aan ervaring terugvallen indien nodig.

22 maart 2014

De aftrap naar een nieuwe coalitie

De SP is in Cuijk de grootste partij geworden! Als grootste partij neemt zij het voortouw bij het vormen van een college.

20 maart 2014

Verkiezingsmarkt 15 maart Cuijk

Hieronder een sfeerimpressie in foto's van de verkiezingsmarkt 2014

20 maart 2014

SP Cuijk is de grootste!!!!!

We hebben als nieuwkomer 4 zetels gehaald in de politieke arena van Cuijk. Een nipte overwinning op ABC. Het verschil was maar 3 stemmen. ABC en CDA hebben evenals de SP 4 raadszetels in Cuijk.