Nieuws, december 2013

23 december 2013

Het vernieuwde SP-team uit de startblokken

Afgelopen zaterdag heeft het vernieuwde SP-team zich warm gedraaid in het centrum van Boxmeer. Johan Koelman, de nieuwe lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 was 's middags in het centrum van Boxmeer. Samen met zijn team van nieuwelingen en oud gedienden werden zoals elk jaar weer kaarten, kerstkransjes en de beste wensen aan het winkelende publiek uitgedeeld. Deze werden dan ook dankbaar aangenomen.

14 december 2013

Buurtonderzoek de Valuwe ivm vertrek huisarts

Op zaterdag 14 december is de afdeling Cuijk de wijk de Valuwe ingegaan om bewoners te horen over het dreigend vertrek van de huisarts in de wijk.

13 december 2013

CDA en LOF vóór mestfabrieken, SP tegen

Tijdens de raadsvergadering van 12 december werd een motie aangenomen van het CDA en het LOF (ondersteund door VVD en VDB/LO) om de deur open te zetten voor het bouwen van mestfabrieken in Boxmeer. De SP-Boxmeer is hier tegen!

De motie vraagt ruimte voor ‘innovatieve ontwikkelingen’ voor agrarische bedrijven. Dat klinkt mooi, immers wie kan er tegen innovatie zijn. Maar toen onze SP-fractievoorzitter Gerard Everink vroeg wat het CDA hieronder verstaat, bleek dat ze technische aanpassingen bedoelden voor veehouderijen zodat deze bedrijven kunnen uitbreiden. Ook de vraag of hier mestfabrieken onder werden verstaan, werd bevestigd.

13 december 2013

SP betreurt vertrek raadslid

Verrast en verbaasd heeft de SP Boxmeer kennis genomen van het besluit van Hilly van Neerven om uit de SP-fractie te stappen en de laatste drie maanden van haar raadslidmaatschap niet meer namens de SP, maar als éénvrouws-fractie te willen volmaken.