Nieuws, november 2013

27 november 2013

Bakelgeert-Noord: Verkeer scheurt te veel!

De SP heeft met een aantal van haar leden enkele bewoners van de wijk Bakelgeert-Noord opgezocht om te vragen wat er zoal leeft onder de bewoners. Veel mensen waren positief over hun buurt en tevreden over het wonen in Boxmeer. Toch waren er ook andere geluiden, zo hoorden we dat men hun wijk graag een stukje veiliger zouden willen zien. Er waren meerdere mensen die aangaven dat de auto’s te hard door de straat reden. “Vroeger was het hier nog een woonerf en konden we onze kinderen nog veilig op straat laten spelen. Tegenwoordig scheuren ze hier met 50 km per uur door de straten”.

25 november 2013

Participatiesamenleving?! Basta!

Afgelopen zaterdag is de SP Boxmeer gestart met het uitdelen van de kersverse ‘Zo-krant Een beter Nederland. Basta!’ Dat gebeurde onder meer in het winkelcentrum van Boxmeer. De krant wordt in de hele gemeente  en omliggende gemeenten verspreid. Tienduizend stuks in totaal.

15 november 2013

Steun het FNV-protest op 30 november

Onder het motto ‘Koopkracht en echte banen’ start de FNV op zaterdag 30 november een grote campagne (van 11 tot 15 uur, Jaarbeurs Utrecht).

12 november 2013

Bezoek Maartenshof

Zoals aangekondigd, is een delegatie van de SP Cuijk op bezoek geweest in verzorgingshuis Maartenshof. Een en ander in het kader van de inventarisatie van ervaringen met de uitvoering van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO).

8 november 2013

Alleen SP wil raadsgeld korten voor armoedebestrijding

Raadsleden krijgen een vergoeding voor hun werkzaamheden, die geldt als een deeltijd- en nevenfunctie. De vergoeding is compensatie voor mogelijk gemist inkomen in de hoofdfunctie. De gemeenteraad mag binnen beperkte grenzen (20 procent) naar beneden afwijken.

De SP heeft bij de begrotingsbehandeling tevergeefs voorgesteld om deze ruimte van 20 procent af te staan voor armoedebestrijding. Fractievoorzitter Gerard Everink van de SP: ”Dit gebaar van solidariteit van raadsleden zou voor de armoedebestrijding jaarlijks 45 duizend euro opleveren! Maar helaas stonden wij hierin alleen bij de behandeling van de begroting!”

8 november 2013

Coalitie blijft lekker gif spuiten

De SP heeft bij de begrotingsbehandeling wederom bij het college van B en W aangedrongen om te stoppen met gif spuiten tegen onkruid. Het verdelgingsmiddel Round-up bevat een werkzame stof dat door de landelijke overheid in de ban wordt gedaan per november 2015.