Thema-avond SP: verlaag kosten en nationaliseer onze energie!

7 december 2022

Thema-avond SP: verlaag kosten en nationaliseer onze energie!

Foto: SP / SP

De SP Land van Cuijk organiseert op maandag 12 december een openbare thema bijeenkomst in het Doehuis in Cuijk over de steeds verder stijgende kosten en achterblijvende inkomens. Voormalig SP Tweede Kamerlid Henk van Gerven zal aanwezig zijn om te praten over de volkspetitie ‘Verlaag de kosten, nationaliseer onze energie’. Deze volkspetitie is ondertussen meer dan 55.000 keer getekend.

Meer mensen in de knel

Steeds meer mensen hebben moeite om de rekeningen te betalen. Terwijl de kosten stijgen, blijven onze lonen, uitkeringen en AOW al jaren achter. Boodschappen, de energierekening, tanken en de huur, het wordt allemaal duurder waardoor steeds meer mensen in de knel komen. Dit terwijl de economie groeit, grote bedrijven enorme winsten maken en de rijken alleen maar rijker worden.

30 bijeenkomsten

De SP organiseert voor het einde van dit jaar meer dan dertig bijeenkomsten in het hele land. Op die manier wil de partij met zoveel mogelijk mensen druk uitoefenen om de kosten voor energie te verlagen en de energievoorziening in eigen handen te nemen.

Energierekening moet omlaag

De energierekening moet omlaag, zo simpel is het. Maar omdat onze energievoorziening is geprivatiseerd, hebben we er nu niets meer over te zeggen. Commerciële bedrijven verhogen onze energierekeningen en worden lachend rijk, terwijl wij in de kou zitten. Dit moet anders. Daarom gaan we onze energie weer zelf organiseren.

Druk op kabinet opvoeren

Dat lukt alleen als we samen de druk op het kabinet Rutte/Kaag opvoeren. Dit is daarin de volgende stap." Met verschillende SP leden willen wij tijdens de avond in het Het Doehuis met mensen bespreken wat het verlagen van de energierekening voor hen zou betekenen en plannen maken om de petitie een succes te maken.

De volkspetitie is een vervolg op een campagne van de SP om de kosten voor mensen te verlagen. Hiervoor demonstreerden in september al ruim 3000 mensen in Den Haag en verzamelde de partij door het hele land verhalen over de stijgende kosten.

Kort samengevat

Wat: Thema-avond (Nationaliseer onze Energie)

Wanneer: Maandag 12-12-2022 / 20:00 tot 22:00 uur

Waar: Het Doehuis, buurthuis van Padbroek, Patrijzenveld 117, 5431 JR in Cuijk